بزرگان ارسنجان

زبان: فارسی
نویسنده: نسرین اسکندری
سرعنوان موضوعی: ارسنجان ، آثار تاریخی، ارسنجان ، سرگذشتنامه
این کتاب شهرنامه نگاریهایی است که به بخشی از فرهنگ گذشته سرزمین زیبای ارسنجان می پردازد. نویسنده کتاب پس از یاد کردن کوتاهی از تاریخ و جغرافیا و موقعیت طبیعی ارسنجان به معرفی چهره های ازرشمندی می پردازد که در روزگاران گذشته پرچمدار فرهنگ ایرانی بوده و یا پدید آورندگان آثار هنری گرانبهایی بوده اند که در تکامل آن هنرها در ایران مشخصا موثر بوده اند، چهره ها و شخصیت هایی که معرفی و یادکرد آنان دین و وظیفه ای به شمار می رود….

ارسنجان،بزرگان ارسنجان
ارسنجان-نوسنده-کتاب
کتاب وقایع اتفافیه

کتاب وقایع اتفافیه: تاریخ شفاهی و مکتوب ارسنجان

نویسنده :محمدحسین ابراهیمی

کتاب ارسنجان نامه

 نویسندگان :اکبر اسکندری، نسرین اسکندری

توضیح کتاب:

کتاب حاضر حاوی اطلاعاتی در زمینه‌ی ویژگی‌های جغرافیایی، پیشینه‌ی تاریخی، آثار باستانی و جنبه‌های مختلف فرهنگی شهر “ارسنجان” در استان فارس است. تاریخچه‌ی ادارات و موسسات دولتی ارسنجان و مشاغل رایج در میان مردم این شهر دیگر مطالب کتاب را شکل می‌دهند. در این کتاب هم‌چنین می‌توان به اطلاعاتی درباره‌ی شخصیت‌های برجسته، آداب و رسوم، باورها و بازی‌های محلی ارسنجان به دست آورد. ضمن آن که در کتاب، واژه‌ها، ضرب‌المثل‌ها، واسونک‌ها، لالایی‌ها و دوبیتی‌های محلی جمع آمده است. کتاب با عکس‌هایی از مردم شهر ارسنجان، نیز فهرست منابع به پایان می‌رسد.
ارسنجان نامه-ارسنجان
ارسنجان-اکبر اسکندری

نام کتاب :نوش آفرین گوهرتاج

نویسندگان :اکبر اسکندری , نسرین اسکندری

مجموعه شعر “گردن آویزی برای باد” اثر زهرا نعمتی شاعر ارسنجانی

این کتاب شامل چهل و دو قطعه شعر کلاسیک از این شاعر با مضامین آزاد می باشد که بیشتر شعرها در قالب غزل و با درونمایه عاشقانه سروده شده است.

گردن آویزی -برای باد
مرورخاطره ها ،کتاب ،ارسنجان

مرور خاطره‌ها: مجموعه خاطرات دانشجویان

نویسنده : نسرین اسکندری               سال چاپ :1396

مؤلف: اسکندری، حسین       سال چاپ :1396
معرفی کتاب:
هرات یکی از سرزمین‌هایی است که در دورۀ قاجار از ایران جدا شد. این کتاب پژوهشی در ابتدا نگاهی اجمالی به اوضاع ایران در عصر قاجار دارد. سپس شرحی کامل از وضعیت تاریخی و فرهنگی شهر هرات در دوره‌های گوناگون و در نهایت جدایی آن از ایران داده‌است. مطالب با جغرافیای تاریخی هرات آغاز می‌شود. افغانستان از مرگ نادر تا آقامحمدخان، خراسان و هرات مقارن ظهور آقا محمدخان، موقعیت استعماری انگلیس در منطقه، و هرات در دوره‌های فتحعلی شاه، محمدشاه و ناصرالدین شاه از جملۀ مباحث هستند.
تاریخ هرات- ارسنجان
یک اسمان پرنده، ارسنجان

کتاب یک آسمان پرنده ، با عنوان فرعی پرندگان ارسنجان ، در سال 1395 چاپ شده است ، تصاویری از پرندگان منطقه را به تصویر کشیده است.

نویسنده : مرتضی نعمتی

سال چاپ :1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up